N° 43
Editorial
D'où écrivons-nous ?Where Are We Writing From?
Jean-Marc Poinsot
Les articles au sommaire de ce numéro de CRITIQUE D’ART ne manquent pas de poser une question explicite ou sous-jacente : d’où écrivons-nous ? De New York, de Prague ou de Varsovie, de Paris, de Téhéran ou de Johannesburg, mais encore d’une […]
/
One thing the articles in the list of contents for this issue of CRITIQUE D’ART certainly do is raise a question that is either explicit or implicit: where are we writing from? From New York, Prague and Warsaw, Paris, Teheran and Johannesburg, but also from a museum or a theatre? The movements of artists, critics and researchers are no longer […]
Sommaire
Articles
The Stage and the Museum, a Contemporary Dynamic
Franz Anton Cramer
Voir la revue en ligne
Beyond Archives. Translating, Today, the Photographic Image in Southern Africa
Katja Gentric
Voir la revue en ligne
Art History and Geo-Politics in an (Un-)Divided Europe
Alexandra Alisauskas
Voir la revue en ligne
Iranian Modern Art in Perspective
Bavand Behpoor
Voir la revue en ligne
Art as Radar or Antidote: “for Technical Democracy”
Jean-Paul Fourmentraux
Voir la revue en ligne
Traduction
Traduction extraite de : "Giuseppe Penone, archéologie" par Frédéric Paul
Frédéric Paul
Introduit par / Introduced by : Caroline Levisse
Voir la revue en ligne
Théorie & Critique
Sonia Boyce: Post-1989 Art Strategies
Sophie Orlando
Introduit par Antje Kramer-Mallordy
Voir la page
L'Histoire revisitée
Archives
Complétez votre lecture
314 ouvrages francophones repérés dans l’actualité éditoriale entre mars et août 2014. Livres, catalogues et créations de revues ont été confiés à des auteurs chargés d’évaluer la littérature sur l’art contemporain produite ces six derniers mois.
Les auteurs développent librement des opinions sur les livres et les catalogues, qui n’engagent qu’eux-mêmes.
/
314 French-speaking publications spotted on the publishing scene from March to August 2014. Books, catalogues, and newly created reviews: a group of authors was commissioned to evaluate what has been written on contemporary art over the past six months.
The authors develop their opinions freely and engage only themselves.