N° 41
Editorial
Jean-Marc PoinsotS’il faut, comme le suggère ici Jens Hoffmann dans son article sur le commissariat d’exposition, commencer à aborder un sujet en évaluant le nombre d’occurrences sur Internet ou en invoquant le nombre de visiteurs d’un site, il est clair que notre nouvelle formule de CRITIQUE D’ART a considérablement élargi le nombre de ses lecteurs depuis le dédoublement de ses contenus. Le numéro 40 de l’automne/hiver 2012 a été bien accueilli et nous nous sommes efforcés avec cette livraison d’être encore plus exigeants et attentifs à vos réactions et propositions […]
/
If, as Jens Hoffmann suggests here in his article on the role of the exhibition curator, we should start to broach a subject by assessing how many times it occurs on the Internet or by mentioning how many people consult a given website, it is evident that our new CRITIQUE D’ART formula has considerably increased its readership numbers since we doubled the review’s content. No 40, published in autumn/winter 2012, was well received and, with this current issue, we have striven to be even more demanding, and pay more attention to your reactions and proposals […]
Sommaire
Articles
Jacques Rancière and Contemporary Art: Swapping Stories of Love and Tyrannicide
Oliver Davis
Voir la revue en ligne
From "Magiciens de la terre" to the Globalization of the Art World: Going back to a Historic Exhibition
Maureen Murphy
Voir la revue en ligne
The Time of the Avant-Gardes: the History of Art in the Age of Its Globalisation
Natalia Smolianskaïa
Voir la revue en ligne
Curating Between the Lines
Jens Hoffmann
Voir la revue en ligne
Dematerialisation of Art-Disappearence of Architecture. What Materialities?
Roula Matar Perret
Voir la revue en ligne
Lucy R. Lippard’s Numbers Shows and the Dilemmas of Contemporary Curating
Jesús Carrillo
Voir la revue en ligne
Traduction
Traduction extraite de : "Contre-déclin : Monet et Spengler dans les jardins de l’histoire" par Laurence Bertrand Dorléac
Laurence Bertrand Dorléac
Introduit par / Introduced by : Catherine Fraixe
Voir la revue en ligne
Archives
The Collective Oeuvre of the GRAV: The Labyrinth and Audience Participation
Marion Hohlfeldt
Voir la page
Complétez votre lecture
353 ouvrages francophones repérés dans l’actualité éditoriale entre septembre 2012 et mars 2013. Livres, catalogues et créations de revues ont été confiés à des auteurs chargés d’évaluer la littérature sur l’art contemporain produite ces six derniers mois.
Les auteurs développent librement des opinions sur les livres et les catalogues, qui n’engagent qu’eux-mêmes.
/
353 French-speaking publications spotted on the publishing scene from September 2012 to March 2013. Books, catalogues, and newly created reviews: a group of authors was commissioned to evaluate what has been written on contemporary art over the past six months.
The authors develop their opinions freely and engage only themselves.